Πόσες φορές σας έχει τύχει να μελετάτε ασκήσεις (Patterns, τραγούδια κ.τ.λ.) που μετά από ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα να θεωρείτε ότι τις κατέχετε? Αρκετές φαντάζομαι, μάλιστα αυτό είναι κάτι που συμβαίνει σε όλους όσους μελετάνε και παίζουν μουσική άσχετα με το τι μουσικό όργανο έχει διαλέξει ο καθένας. Τι γίνεται όμως όταν καλεστείτε να προσθέσετε και την φωνή σας ως εργαλείο στην διαδικασία μελέτης παίζοντας τις ίδιες ασκήσεις? Σε κάθε περίπτωση το αποτέλεσμα δεν είναι αυτό που θα περιμένατε ιδιαίτερα μάλιστα όταν ξέρετε ότι έχετε αφιερώσει αρκετές ώρες πάνω σε αυτά που παίζετε.
Τι εννοούμε λοιπόν όταν λέμε ‘’You can sing it, you Can play it’’ Και πως μπορούμε να το εφαρμόσουμε στην μελέτη μας ώστε να μας βελτιώσει? Και για ποιο λόγο τέλος πάντων?
Ξεκινήστε την διαδικασία με την πιο γνώριμη άσκηση που σας έρχεται στο μυαλό και πείτε την μόνο με το στόμα. Χρησιμοποιήστε τον μετρονόμο ξεκινώντας τον για αρχή σε μια χαμηλή ταχύτητα (50 με 60 b.p.m. είναι μια καλή ταχύτητα) και αρχίστε να λέτε με το στόμα σας όλες τις αξίες ανάλογα με αυτό που σας ζητάει η εκάστοτε άσκηση. Δώστε ιδιαίτερη έμφαση στο να τονίζετε την πρώτη αξία. Για παράδειγμα εάν έχουμε να κάνουμε με δέκατα έκτα αυτό που λέμε συνήθως είναι : 1 e + a 2 e + a 3 e + a 4 e + a. Η αλλιώς Tatatata Tatatata Tatatata Tatatata. Καλό είναι να μάθετε και με τους δύο τρόπους. Στην πρώτη περίπτωση όμως θα σας βοηθήσει να γνωρίζετε ποια αξία ακριβώς πρέπει να τονίσετε.
Αφού το κάνετε αυτό για 5 με 10 λεπτά έχοντας ξεκαθαρίσει την άσκηση με όλες τις δυναμικές της προσθέτετε και το υπόλοιπο σώμα στην διαδικασία παίζοντας την άσκηση πάνω στο μουσικό όργανο το οποίο χρησιμοποιείτε. Μόλις το κάνετε αυτό ξεκινήστε να ανεβάζετε σιγά σιγά την ταχύτητα του μετρονόμου αφού πρώτα είστε ήδη άνετοι με την πρωταρχική ταχύτητα (Σημείωση : Συνήθως παίρνει κάποιο χρονικό διάστημα στο καταφέρετε να παίξετε την άσκηση με αυτόν τον τρόπο οπότε ΜΗΝ βιαστείτε, θα έρθει σιγά σιγά…). Στην συνέχεια προσπαθήστε να παίξετε την άσκηση σε διάφορα Time signatures, λόγου χάρη σε όγδοα, τρίηχα, εξάηχα, δέκατα έκτα κ.τ.λ. Μετά από όλα αυτά ξεκινήστε σιγά σιγά να συνδυάζετε αυτά που μάθατε με Grooves κ.τ.λ. (Αυτό για τους Drummers και όχι μόνο…).
Για το τέλος θα πρότεινα σε όλους ανεπιφύλακτα να βιντεοσκοπείτε με μια κάμερα την μελέτη σας και τις πρόβες σας, η απλά να τις ηχογραφείτε. Θα εκπλαγείτε με αυτό που θα δείτε και θα ακούσετε αφού κάποιες φορές υπάρχουν πράγματα που νομίζουμε ότι τα κάνουμε αλλά ‘’βγαίνοντας απ’ έξω’’ ανακαλύπτουμε ότι δεν συμβαίνουν…
ΝΑ ΘΥΜΑΣΤΕ ΤΟ ΕΞΗΣ : Αυτή είναι μια διαδικασία που θα σας βελτιώνει για όσο θα την εφαρμόζετε στο παίξιμο σας κάνοντας σας καλύτερο παίχτη – μουσικό αλλά και ακροατή… Ενώ παράλληλα αποκτάτε έτσι και έναν βιολογικό μετρονόμο που θα σας φανεί εξαιρετικά χρήσιμος. Προσωπικά αυτή η διαδικασία με βοήθησε στο να ακούω καλύτερα κάποια πράγματα τα οποία συμβαίνουν παράλληλα την ώρα που παίζεις είτε μόνος σου είτε με κάποια μπάντα. Επίσης βελτιώθηκε αρκετά η ικανότητα μου στο να συγκεντρώνομαι καλύτερα σε αυτό που κάνω και αγαπώ αποκτώντας παραπάνω σιγουριά για το τι θέλω και πως θα το επιτύχω…
Groove On λοιπόν και Lab You All…