Τελικά τί το ‘ιδιαίτερο’ έχουν τα ιδιαίτερα μαθήματα?

Monday, September 26, 2016 - 14:30

Στην Ελλάδα των τελευταίων δεκαετιών, η σταδιακή υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας έχει κάνει τους περισσότερους γονείς να αναζητήσουν για τα παιδιά τους ένα καλύτερο επίπεδο εκπαίδευσης στον ιδιωτικό τομέα. Μάλιστα για πολλά χρόνια, κυρίως πριν από την κρίση, τα ιδιαίτερα μαθήματα θεωρούνταν ως η κατεξοχήν αξιόπιστη επιλογή. Τα ατομικά μαθήματα στο σπίτι μπορούσαν να καλύψουν την ανάγκη των γονιών να αισθάνονται ότι παρέχουν στα παιδιά τους τις καλύτερες δυνατές συνθήκες μάθησης, παρά το υψηλότερο κόστος τους.

Έτσι λοιπόν, δεν είναι λίγες οι φορές που καλούμαστε να απαντήσουμε στην ερώτηση ενός γονέα για το αν είναι καλύτερο να εμπιστευτεί μία σχολή μουσικής ή έναν καθηγητή για ιδιαίτερα μαθήματα.

Φυσικά η απάντηση δεν μπορεί να είναι μονολεκτική ούτε γενική. Εξαρτάται από τις ανάγκες του καθενός. Ας προσπαθήσουμε λοιπόν να απαντήσουμε.

Αλήθεια είναι ότι όντως τα ιδιαίτερα μαθήματα, μπορούν να είναι για κάποιον η καλύτερη λύση, όμως σε καμία περίπτωση αυτό δε σημαίνει ότι αποτελεί πάντοτε την ιδανική επιλογή. Πόσο μάλλον στα μαθήματα μουσικής που είναι κάτι εντελώς διαφορετικό από π.χ. τα μαθήματα μαθηματικών.

Η ιδιαιτερότητα της μουσικής έχει καταρχήν να κάνει με τη βασική ιδιότητα της, η οποία δεν είναι άλλη από την επικοινωνία. Ένας μουσικός για να αναπτυχθεί σωστά πρέπει να μάθει να συνεργάζεται με άλλους μουσικούς, να γίνεται μέλος ενός συνόλου.

Θα μπορούσαμε σε αυτό το σημείο να τολμήσουμε έναν παραλληλισμό με ένα άθλημα. Ας πάρουμε το μπάσκετ. Μπορείτε να φανταστείτε έναν αθλητή να προπονείται αποκλειστικά μόνος του? Ίσως χρειαστεί να το κάνει για να βελτιωθεί σε ένα συγκεκριμένο τομέα που υστερεί (πχ. τη φυσική του κατάσταση ή την ευστοχία του στο σουτ), αλλά σε κάθε περίπτωση οφείλει να προπονείται και με την υπόλοιπη ομάδα. Το ίδιο ισχύει και με τη μουσική. Διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι και η μουσική είναι ένα ομαδικό ‘σπορ’.

Δεν προξενεί λοιπόν εντύπωση το ότι στις πιο προηγμένες χώρες, στον τομέα της σύγχρονης μουσικής εκπαίδευσης, τα μαθήματα είναι κατά βάση ομαδικά. Τα ατομικά μαθήματα χρησιμοποιούνται ως ένα πολύ χρήσιμο πρόσθετο εργαλείο, για να λύσουν τεχνικά κυρίως ζητήματα ή ως εργαλείο απόκτησης κάποιας πολύ εξειδικευμένης δεξιότητας ενός προχωρημένου μουσικού.

Επιπλέον, μια καλή σχολή σίγουρα προσφέρει και το πλεονέκτημα του αρτιότερου εξοπλισμού και εγκαταστάσεων αφού έχει σχεδιαστεί για να εξυπηρετεί τις ειδικές ανάγκες ενός μαθήματος μουσικής (πχ. ηχομόνωση), αλλά περισσότερο από όλα, μια σχολή παρέχει το κατάλληλο περιβάλλον και τα απαραίτητα ερεθίσματα που έχει ανάγκη κάποιος για να εξελιχθεί.

Συναυλίες, σεμινάρια, camps, ηχογραφήσεις και άλλες αντίστοιχες δράσεις αποτελούν ιδανικές ευκαιρίες για ένα μουσικό να μάθει περισσότερα, να αλληλεπιδράσει και να γνωριστεί με άλλους μουσικούς, να δημιουργήσει ή να ενταχθεί σε ένα συγκρότημα.

Η επιλογή μουσικής σχολής διασφαλίζει σε μεγαλύτερο βαθμό και την ποιότητα του καθηγητή σε κάποιον που δε γνωρίζει πρόσωπα και πράγματα. Αν και υπάρχουν πολλοί εξαιρετικοί καθηγητές που παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα, δυστυχώς υπάρχει και ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό που βρίσκεται σε χαμηλότερο επίπεδο, το κάνει ευκαιριακά και όχι οργανωμένα όπως ένας εκπαιδευμένος επαγγελματίας καθηγητής.

Τέλος, βασικό μας πιστεύω είναι ότι, ένας μαθητής μουσικής είναι καλό να μην έχει μόνο έναν καθηγητή καθ’όλη τη διάρκεια των σπουδών του, όσο καλός κι αν είναι αυτός. Έτσι διευρύνει τις γνώσεις του σε περισσότερους τομείς, ανανεώνει το ενδιαφέρον του και αποφεύγει μια επικίνδυνη παγίδα. Το να εξελιχθεί σε ένα ‘μουσικό κλώνο’ του καθηγητή του.

Η τελική επιλογή έχει να κάνει με όλους του παραπάνω παράγοντες αλλά και πολλούς άλλους, οι οποίοι είναι ξεχωριστοί για τον κάθε γονιό και για κάθε επίδοξο μαθητή μουσικής. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να ξανασκεφτούμε τι είναι αυτό που κάνει ένα μάθημα ποιοτικό και τι είναι αυτό που εξασφαλίζει την εξέλιξη και την αγάπη του μαθητή για το αντικείμενο με το οποίο καταπιάνεται.

 

Στο LAB | Music Education, για πάνω από 2 δεκαετίες, βασιζόμαστε στις πιο σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας δίνοντας μεγάλη προσοχή στη δημιουργία και διατήρηση ενός όσο το δυνατόν πιο κατάλληλου περιβάλλοντος, μέσα στο οποίο κάποιος μπορεί να αναπτύξει στο μέγιστο βαθμό το ταλέντο του και να καταφέρει να εκφραστεί μέσα από τον δικό του ήχο, τη δικιά του φωνή.

Προσφέρουμε τόσο ατομικά όσο και ομαδικά μαθήματα για να καλύψουμε τις ανάγκες κάθε μαθητή, όμως πάντα μέσα στο πλαίσιο της μεγάλης μουσικής κοινότητας που έχουμε δημιουργήσει.

Εάν κι εσείς θέλετε να γνωρίσετε από κοντά τα οφέλη ενός μαθήματος στο LAB | Music Education πριν κάνετε την τελική σας επιλογή, θα χαρούμε να σας δούμε σε μία από τις σχολές του δικτύου μας και να σας προσφέρουμε τη δυνατότητα να γνωρίσετε έναν από τους καθηγητές μας μέσα από ένα μάθημα γνωριμίας.

 

Σουλτάνη 12, Εξάρχεια | 210 38 39 306
Θερμοπυλών 17 | 210 57 26 818
Αγίου Κωνσταντίνου 63 | 216 70 00 528
Λεωφόρος Αναγυρούντος 45 | 210 89 74 042
Μεσογείων 414 | 210 6086314
Λ. Χρυσοστόμου Σμύρνης 18 | 2810 282422
Ιφιγενείας 67 | 210 9565740